onze touch-ploeg

In 2016 werd het RC Hamme touchteam opgestart! Touchrugby is geen contactsport en dat maakt deze speciale variant van rugby union zo toegankelijk! Ze wisselen de tackle voor een touch, gaan van 15 naar 6 spelers op het veld en passen een eigen tactisch plan toe om een try te scoren! Momenteel bestaat het team van Hamme uit spelers van 15 tot 55jaar, zowel mannen als vrouwen, ervaren en nieuwe spelers maar allen met hetzelfde sportieve doel! Ben je op zoek naar een uitdagende sport en hou je van een gemoedelijke sfeer naast het veld? Dan is touchrugby misschien wel iets voor jou! De trainingen gaan door op maandag van 20u tot 21u30, de competitie wordt gevormd door een 5-tal tornooien doorheen het seizoen, meestal op zaterdag.
You can touch this!

Leeftijd:

Geboren in 2006 of vroeger

Trainingen:

Maandag van 20u - 21u.30

Matchen:

4keer / jaar

Divisie:

1e Nationale

Trainers:

TRAININGEN

De trainingen vinden plaats elke maandag van 20u tot 21u.30
Deze gaan door op onze speelterreinen te Hamme (zie locatie).
Nieuwe leden zijn altijd welkom (zie lid worden) om een van onze trainingen bij te wonen. De eerste drie trainingen zijn gratis.

DIVISIE

Onze touch-ploeg speelt in de nationale reeks. Dit is een andere manier van competitie dan gewone 15's rugby. 4 keer per jaar word er een toernooi gespeeld tussen de belgische touch rugby ploegen. De resultaten van deze matchen zijn te vinden op de facebook pagina van de belgische touch rugby.

INSCHRIJVINGEN

Inschrijven kan vanaf het geboortejaar 2006 of vroeger. Meer info vind je op de pagina lid worden.
Je kan je ook inschrijven via ons inschrijvingsformulier